Silhouette Blogtour: mama's FEEST + winactie

by - 00:02

Je kon het al bij onze eerste twee bloggers zien, 
de tweede silhouette blogtour is van start gegaan.

Het thema dat we deze keer aanpakken is alles omtrent feesten.
Genoeg feesten rond deze tijd van het jaar, 
Pasen, communies of lentefeesten, 
maar zelf dacht ik aan mama's feest, juist moederkesdag.


Ik begon met iets wat ik zelf al lang wilde uitproberen.
Het materiaal ervoor kocht ik reeds tijdens de eerste Make It Yours workshopdag,
georganiseerd door Feeërieke.
Tijd om die etspasta boven te halen dus.



De werkwijze is poepsimpel.
Ik maakte 6 leuke ontwerpjes, met een groot snijvlak rond
zodoende er geen etspasta naast het ontwerp op het glas zou komen.
Daarna breng je via transferpapier het ontwerp over op het glas.
Zorg ervoor dat er geen luchtbellen zijn in of rond je ontwerp
(bij de supermom kan je zien dat dit niet het geval was).
Smeer wat etspasta op je ontwerp en wacht 5 minuten.
Schreep de overige pasta terug in het potje en spoel je glas af met lauw water.
Klaar!







Oh ja, 1 glaasje is voor mijn nichtje die haar vormsel doet komende weekend.
Kan jij al raden welk eentje dat zal worden?







Daarnaast wou ik ook mezelf als mama in de "sweater" zetten op deze speciale dag, 
want vandaag is het mijn verjaardag :)
Ik ben dol op zo'n "woordquotes", opschriften waarbij je uitleg vindt over het woord.

Het woord werd al snel beslist, "mama" uiteraard.
Nu de uitleg nog. Ik volgde andere voorbeelden die ik online kon vinden, 
maar gaf er een andere invalshoek aan die hier wel van toepassing is, 
want deze mama hier, die kan alles, vindt alles (terug) en helpt bij alles.
Om "mama" nog extra in de glitter te zetten, kocht ik glitter flex bij Feeërieke.
Voor de witte tekst gebruikten we witte stretch flex, tevens verkrijgbaar in zwart en goud.






Oh ja, ik zou bijna nog het allerleukste vergeten en dat is dat je bij deze blogtour iets heel leuks kan winnen. Wil jij graag 50€ binnenhalen om zelf aan de slag te gaan? 

1) Surf dan vlug door naar de Silhouettebloggers facebookgroep 
2) Like en deel de betreffende wedstrijdfoto
3) like de pagina's van Yjonis - Biezonder - Miss Wobie - Spoetniksels - Vnila - La vie de Sofie - Biebie - Feeërieke


You May Also Like

15 reacties

  1. Super leuk die glaasjes! En proficiat 🎉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat! En super leuke glaasjes, dat etsen blijft toch iets plezant vind ik! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke sweater, en fijn om te zien wat je met de silhouette nog meer kan! Ik deed er mezelf nl. net eentje cadeau voor mijn verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat en super leuk gedaan en bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn de glazen mooi geworden, ik ga dat etsen ook eens moeten uittesten geloof ik.
    Die sweater is echt zalig. Leuk gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Zeker es uitproberen, echt leuk om te doen en niet moeilijk!

      Verwijderen
  6. Deze trui is echt de max! En etspasta gebruikte ik nog niet eerder, ben er wel benieuwd naar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supermooie sweater, kan je toevallig het lettertype met me delen?? Vind het wel leuk met de bolletjes ertussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Silke, welk lettertype heb je hiervoor gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag wat je vindt van mijn creaties. Laat je iets na?