Drukke start

by - 00:41


September is hier altijd weer alle hens aan dek...
Niet alleen door die eerste schooldag, het weer wennen aan het "normale" ritme, 
maar ook hebben we altijd een jarige in huis.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik er een beetje mee in zat, dit jaar, met die eerste september.
Voor het eerst zijn onze jongens "gesplitst" op de speelplaats en in de refter. 
Voor het eerst zit er een kind van ons in de basisschool, in het eerste leerjaar.
Voor het eerst op twee verschillende plaatsen afscheid nemen (die speelplaatsen liggen naast elkaar hoor, maar toch ;) )
Voor het eerst Marijn die vlotjes zonder omkijken zijn vriendjes gaat opzoeken.
Voor het eerst.... zoveel.

Marijn zit nu in het tweede kleuter, dat wil hier zeggen dat ze vanaf nu ook een eigen turnzakje hebben. Net zoals die van Rémi, die al 2 schooljaren meegaat trouwens, wou Marijn ook een uniek exemplaar. Ik nam het vertrouwde patroontje van de blog Happy In Red en deed dezelfde aanpassingen als destijds. Marijn koos heel snel (letterlijk!) zijn favoriete stofje uit mijn kast
en ondertussen eiste ook Rémi een stukje op voor een extra pennenzak in de klas. Nog snel zowel de turnzak als de nieuwe waterfles voorzien van zijn naam en ook dat is net op tijd klaar. 



Afgelopen weekend een zeer leuke dag beleefd met vrienden trouwens
en als cadeautje gaven we onder andere het rokje dat al een paar weken terug reeds aangevraagd werd. Nog genoeg van het Riley Blake stofje over om nog iets voor Emma te maken, hmmm, er liggen nog steeds een aantal patroontjes te wachten op een eerste kennismaking met mij ;)
Het stofje vond ik trouwens bij de stoffenstraat.


En dan was er opnieuw Marijn, onze jarige spruit, 4 jaar werd hij.
Zot van Lego, net als zijn broer, of zou het gewoon daar aan liggen?
In elk geval, ik maakte voor hen 2 stoere petten.
De truck caps en de bijhorende stretch flex zwart vond ik bij Feeerieke.
Die stretch flex is echt een aanrader hier gezien de vorm en de rekbaarheid van het witte gedeelte van de pet. Met mijn hand eronder en een strijkijzer zat het in mum van tijd vast en neen, ik voelde de warmte van het strijkijzer amper doorheen dat materiaal. 


Voila, zo was iedereen hier blij met de drukke start. Hopelijk verliep het bij jullie ook zo vlot!




You May Also Like

2 reacties

Ik lees graag wat je vindt van mijn creaties. Laat je iets na?