Naar de turnles in stijl

by - 15:59

Elk nieuw schooljaar brengt ook weer een vernieuwing van de turnkledij met zich mee. Voor t-shirt en broek geen stress: dat bekijkt de turnjuf aan het begin van elk schooljaar of alles nog goed past of best een maatje (of soms 2) groter genomen wordt. Met de turnschoenen is dat niet anders. Die moet je wel vernieuwen, die zijn sowieso te klein geworden. 

Hier op school zijn ze grote fan van de Deto turnschoenen. Ik ook. Een dubbele maat, dus meestal goed om een gans schooljaar te overbruggen en ze zijn heel ergonomisch. Dat is toch heel belangrijk voor die voetjes in volle groei. Maar dit jaar bleek die vernieuwing iets moeilijker dan normaal. Deto turnschoenen worden namelijk verdeeld via Brantano. Dus jawel, die eerste openingsdag van de uitverkoop stond ik ook netjes aan te schuiven in de megalange rij. Na 5u30!!! gaf ik het op, ik had nog andere verplichtingen die zaterdag. Ondertussen kocht ik als alternatief de tennisschoen in Decathlon. En vond ik vorige week, na amper 15 minuten aanschuiven, toch nog Deto's in een grotere maat. Tegen dan hoop ik dat ze terug elders te koop zullen aangeboden worden. 

"Goede turnschoenen verdienen een mooie turnzak

Ik kocht tijdens de voorbije lockdown een verrassingsbox bij Lotte Martens.
Als dank kreeg je de mogelijkheid om alle digitale patronen te gratis te downloaden voor eigen gebruik. Ik herinnerde me dat hier ook een patroontje bij zat voor een turnzak: de Pack 'n Go.

Ik liet het geldzakje achterwege en maakte de kleine versie (wegens het niet downloaden van de grote versie op A4 formaat zo bleek tijdens mijn zoektoch). Stofjes werden bijeengezocht. Rémi had enkel de wens voor het robotstofje, de rest mocht ik zelf kiezen. Toen het zakje echter klaar was, bleek dat enkel zijn schoenen er in passen (maat 37, 4e leerjaar). Ik nam zijn vorige turnzak erbij en vergrootte dan zelf de kleine versie tot deze grootte (is nu zelfs iets ruimer dan de grote versie van het patroon). 

Dit patroon heeft heel mooie details. Zie maar naar het koord gemaakt met een biais en een paspel of naar het extra flapje stof waar de koorden via nestelogen doorlopen. 

"Gepersonaliseerde drinkfles

 Ook de waterflessen waren aan vernieuwing toe. We zijn het meest tevreden van deze Mepal versie.

Je hebt ze natuurlijk ook met een tekening of print op, maar ik kocht ze in een simpele kleur. Ideaal om de kinderen een eigen figuur te laten kiezen, samen met hun naam erbij. Marijn is dus een echte playmobilfan en houdt van oranje, Rémi houdt van dinosaurussen en wou bijgevolg een groene opdruk en Emma is een echt prinsesje met momenten. Ze zag die "blingblingvinyl" en wou spontaan een prinses met bloemetjes. Zij content, ik content! Wat wenst een moeder nog meer? 





You May Also Like

0 reacties

Ik lees graag wat je vindt van mijn creaties. Laat je iets na?