Triple Nina #1

by - 22:35


Marte van Compagnie M.
lanceert telkens weer 
prachtige patronen.

Bij elke nieuw patroon 
gaat ze op zoek naar een testgroep,
bestaande uit vaste testers en vrijwilligers.

Voor haar laatste creatie,
mocht ik ook eens testen.
Wat was ik blij dat ik deze 
ervaring ook eens mocht meemaken!

De Nina blogtour moet nog starten,
maar van Marte mocht ik mijn
testversies reeds op jullie loslaten :)

Ik zal ze op mijn blog loslaten,
in de volgorde dat ik ze 
gemaakt heb.

Het belangrijkste testen was
voor de Culottes versie,
ofte de broekrok.

Een broekrok leek me vooral
handig tijdens het ravotten
met de kindjes en ook 
vooral om te fietsen.

Het oorspronkelijke idee van de
broekrok ontbrak aan zakken.
Ik combineerde het nieuwe patroon
met de leuke zakjes van de Lotta Skirt,
een populair patroon van Compagnie M.
Zo ontstond de "Culotta" :)

Het definitieve patroon is 
ondertussen voorzien van zakjes :)







Eerstdaags volgen versie 2 en 3 :)









You May Also Like

11 reacties

  1. Leuk hoor en lekker zomersstofje ook, ideaal om mee te fietsen inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog steeds twijfelachtig of ik een broekrok zou dragen, wel een mooie versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kijk ernaar uit om de broekrok te maken, maar eerst laat ik mij nog even inspireren door alle testversies, blij er eentje te zien passeren met een print! Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook zeer benieuwd welke creaties er gemaakt werden voor de blogtour :)

      Verwijderen
  4. Ik vroeg mij af of het in een print ook wel kon. Jij laat hier zien dat dat ook leuk uitvalt !
    Lieve groetjes,
    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jouw broekrok gaat niet zo wijd open als die die ik zag in de blogtour, komt dat doordat er een aanpassing aan het patroon gekomen is tussen jouw versie en de echte versie of ligt het eerder aan de stofkeuze?
    want de jouwe vind ik wel praktisch om te fietsen, die andere zijn mij wat te wijd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daarvoor zou ik even de testversie moeten vergelijken met het definitieve patroon. Ik dacht dat er aan de tailleband wat gesleuteld werd, maar niet aan de wijdte van de broekrok. Het ligt mss inderdaad aan het feit dat dit een simpel katoentje is? De meesten worden gemaakt met een zwaardere stof, waardoor het mss idd wat stijver (wijder) staat?

      Verwijderen
    2. Ik vraag het deze zomer eens aan marte op de workshop. Bedankt voor je antwoord

      Verwijderen

Ik lees graag wat je vindt van mijn creaties. Laat je iets na?