Tricot stapel 1

by - 13:28



Het begon allemaal met een verzoekje in een kersenstofje voor een vriendinnetje van Emma in de crèche... Bleek het stofje niet van katoen te zijn, maar wel een jersey stofje.
Op zoek dus naar een alternatief patroontje voor rekkende stof en het gekozen modelletje werd de Lena Dress van WensjeSofie. 



Dat ik fan was van de combinatie (stof en patroon) voor het vriendinnetje, bleek al gauw toen ik begon met eenzelfde versie voor Emma in een maatje groter. Ik had misschien beter eerst deze eens gepast alvorens de andere te maken, want het valt nu toch wel redelijk kort bij haar. De volgende zullen dus wat verlengd worden, de breedte is namelijk wel OK. 


En zo werden er niet 1, niet 2, niet 3, maar wel 4 exemplaren voor Emma gemaakt.

 

 



Eén daarvan werd trouwens een magical Lena. De stof bevat namelijk UV delen die verkleuren éénmaal in het zonlicht. Hoe tof is dat! Alleen jammer dat het allemaal in dezelfde combinatie met roze, paars en geel is want ook de jongens zijn er zot van. Dan maar die met de konijntjes en de toverhoed reserveren voor Marijn, want voor de jongens ben ik ook bezig met verwerking van een stapel -andere- tricot.















You May Also Like

5 reacties

  1. wat een schatje in haar jurkjes! die beentjes eronder maken het geheel nog extra schattig (ik bedoel maar kort kan geen kwaad op die leeftijd ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. of nog een aantal passende bloomers bijmaken of die nieuwe play shorts => blote billen proof dan :D

      Verwijderen
  2. Mooie stapel! Ik maakte vorige herfst de versie met de lange mouwen, leuk patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. vorig jaar maakte ik ook al 3 korte versies. De lange mouwenversie ga ik inderdaad bijhouden voor tegen de herfstperiode :)

      Verwijderen
  3. Wat een portie snoezigheid (idd, die knietjes zeg <3) hier op mijn scherm! Grote fan van Emma in al haar verschijningen ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag wat je vindt van mijn creaties. Laat je iets na?