Rumer has it

by - 22:12


 De vakantie voor mezelf zit er al weer op. 
We zijn al weer een weekje aan het werk en de weersomstandigheden zijn sedertdien toch een stukje minder geworden. Nochtans mag die zon voor mij terug wat warmer stralen. 
Zo vertik ik het om met een lange broek naar mijn werk te gaan, maar vandaag beklaagde ik het me toch even... Komt misschien ook omdat ik vlak voor een deur zit die uitgeeft op de buitentrap en die meestal openstaat voor wat frisse lucht. 
Eénmaal dicht was de temperatuur terug ideaal en na een kleine opwarming mocht die zelfs terug open :) 



Maar de frissere temperaturen zorgden ervoor dat ik ein-de-lijk een Rumer top naaide uit de La Maison Victor editie van maart/april van dit jaar. Ik had er ook nog het perfecte stofje voor liggen dat ik hier in de plaatselijke naaiwinkel Stael gevonden had. Eigenlijk gekocht om er een leuk jurkje voor Emma mee te maken, maar ach, zij palmde al eerder stof in van mij, dus omgekeerd mocht nu ook wel eens.
#schaterlach

Doordat de afmeting die ik meehad iets kleiner was dan wat ik eigenlijk nodig had, maakte ik de ruffle mouwen wat anders. Ik had namelijk nog een grote platte rechthoek over die ik in twee deelde en gewoon rimpelde alvorens aan de mouw te naaien. Is ook minder lang dan het originele. 


Het biais stukje voor de afwerking bovenaan liet ik trouwens achterwege en vouwde de stof gewoon een halve centimeter naar binnen. Zo komt het ook net iets minder hoog in de keel. 

Eén ding is zeker, er zullen er nog volgen :) 




You May Also Like

2 reacties

  1. Heel leuk! Goed dat je het stofje gepikt hebt 😉 en de Rumer is ideaal voor nu want een truitje erover gaat ook moeilijk met die mouwen

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag wat je vindt van mijn creaties. Laat je iets na?