Die eerste schooldag weer

by - 17:11


 Ja! Ze hebben het gehaald, 
die eerste schooldag. 
Lang naar uitgekeken en eindelijk was ze daar. 

Deze morgen hadden we 2 blije kids en eentje die een bang hartje had.
Het ontbrak hem aan enkele antwoorden in zijn hoofdje. 
"Welke kleur pijltjes moet ik nu volgen?"
"Ga ik dat wel allemaal kunnen?" ...

Maar onze jongste meid, die vandaag kennis maakt met het tweede kleuterklasje,
was in de wolken. Eindelijk kon ze al haar vriendjes terug zien, 
of toch de helft, want hier mixen ze elk jaar de 2 klassen door elkaar en dan ook 
nog eens graadsklassen met "derde kleuterklassers".
Eventjes wennen, maar dat komt weer helemaal goed. 

Daarnaast was Emma deze ochtend ook superblij met haar nieuwste kleedje. 
Het lag hier al een weekje klaar (kan niet van elk naaisel of creativiteit voor de eerste schooldag gezegd worden, maar dat is voor een volgende post) en ze keek er echt naar uit om het aan te mogen doen. 
Zegt al genoeg zeker op de vraag of ze het mooi vindt?

Ik nam maat 5 jaar voor mijn meid die nu ongeveer 1 meter groot is. 
Enige toevoeging die ik deed is een dubbele paspel aan de schoudernaad. 
Die legt iets meer naar voren waardoor dit mooi uitkomt bij het dragen. 

En een vlechtje, dat mocht ook niet ontbreken op deze "feestelijke" dag. 



Patroon: #hazeldress #beletoile
Stof: vorig jaar gekocht bij naaimachines Stael




You May Also Like

0 reacties

Ik lees graag wat je vindt van mijn creaties. Laat je iets na?