Babygifts...

by - 10:43

We maken hier een aantal 
babycadeautjes klaar.

Neen, niet enkel voor die
groeiende baby in mijn buik,
ondertussen zijn we al 26 weekjes ver,
maar ook voor vele andere babytjes 
die reeds geboren zijn.

Bij een bezoekje aan de materniteit
geef ik graag een zelfgemaakt "iets".
Dat waren vroeger meestal slabbetjes,
een pamperzakje al dan niet gevuld,
of het Janneke bij een meisje.

De laatste tijd amuseer ik mij echter
meer en meer met mijn Cameo.
De "herinneringenkoffertjes" vallen
bij iedereen in de smaak PLUS
het vergt voor mij ook wat minder
tijd in deze drukke tijden hier.
Een win-win situatie, 
wat wil een mens nog meer?

En zeggen dat ik een handige
voorraad van Cameo spulletjes 
kan vinden bij Feeërieke,
op een paar km'tjes van de crèche
waar ik dagelijks naar toe rij.
Bespaart me nog eens verzendkosten ook.
Alweer een win-win situatie :)




Voor het eerst vulde ik deze keer
een babypakketje aan met een speenkoord.
Gemaakt volgens deze tuturial.
Een simpel projectje en zo klaar.
Nog een win-win situatie :)




(koffertje en vinyl van bij Feeërieke
Stoffen: Stenzo en Soft Cactus)


Daarnaast maakte ik nog het 
allerkleinstje "kostuumpje" ooit.
Men vroeg mij of ik iets
kon maken in maatje 20.
In maatje 20 begot was mijn 
eerste reactie. Waarna men de uitleg gaf.
Het was voor een kindje die op 20 weken
gestorven was, reeds een aantal jaar terug.
Zij wou graag nog iets geven aan de mama
om te laten weten dat het kindje nooit
vergeten zal worden. 

Dankzij de Bloggers for Life actie, 
moest ik meteen denken aan het Berrefonds.
Daar kan je een aantal patroontjes vinden
die je kan maken om ouders te steunen 
die een kindje tijdens de zwangerschap verloren.
Ik weet zeker, binnen een aantal maanden, 
als het hier terug wat rustigere tijden zijn,
dat ik een aantal dingen zal maken 
om die mensen mee te steunen. 


Zie eens hoe klein, dat potloodje ernaast
is bijna even groot...





You May Also Like

3 reacties

  1. Wat een leuke cadeautjes!! (ik heb hier ook al een koffertje klaarliggen voor mijn collega binnenkort, kan al niet wachten :-) )
    En *slik* voor het babypakje, zo erg klein.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk eh die koffertjes, heb er hier ook al een aantal gemaakt! Mooi gebaar ook het mini-naaiseltje...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super tof! Ik onthoud waar je die koffertjes kan vinden! Echt tof!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag wat je vindt van mijn creaties. Laat je iets na?