Schip ahoi maatje

by - 23:28

Oh boy, het is al een paar weken geleden dat ik geblogd heb, 
maar hé,  het is vakantie, helaas niet meer voor mij
en met drie kids is het hier wel vaak heen en weer haasten...

Deze maand hadden we een jarige in huis, 6 jaar begot, wat vliegt de tijd!!
Het thema werd snel gekozen toen we aan het brainstormen waren over de eventuele "activiteiten".
Voor het tweede jaar op een rij werd het feestje gewoon thuis gevierd samen met een tiental vriendjes.
Gokken op mooi weer in augustus is niet vanzelfsprekend in België. 
Tussen de buien door werd er toch flink buiten gespeeld.

Onze piraat werd voorzien van aangepaste kledij.
Tis te zeggen, een kussensloop van de Zeeman dat hier al een paar jaar niets lag te doen in de kast werd omgetoverd tot een piratenshirt. Een zwart broekje eronder en hij was klaar om zijn mede-piraten te ontvangen.

Wat voor leuks hebben we gedaan die middag?
- Met een verloren zeefles draaien om de kadootjes te openen, altijd leuk voor de jarige
- kogelballen
- fopbal 
- kanon gooien
- zelfgemaakte ooglapjes (zwarte vilt met een rekker door)
- glittertattoos 
-  schattenjacht



Ook de glittertattoos maakten we zelf. Met de cameo, vinyl, huidlijm (vond ik bij Feeërieke) en glitters bij de hand lukte ons dit aardig. We traceerden een aantal afbeeldingen in het thema piraat: piraat, kanon, schatkist, flessen drank, pistool, schatkaart, kompas, stuur van het schip...  en gingen aan de slag. Ik geloof dat deze activiteit bij die zesjarigen nog het meest van al in de smaak viel. 


Binnenkort is het weer van dat, maar dat zal een veel rustiger thema mogen worden en iets voor 4-jarigen.
Iemand een suggestie?

You May Also Like

1 reacties

  1. Dat zag er daar een leuk feestje uit, ik hou het in mijn gedachten voor maart volgend jaar

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag wat je vindt van mijn creaties. Laat je iets na?