Stik Belgique #1

by - 23:33

Lieve Marjolein van Flaflinko naait net zoals ik deze maand 5 jaar.
We waren aan het praten en het kwam plots ter sprake.
Ik vroeg of ze ook iets ging doen, iets heel groots bleek...
Zo groots dat ik mijn "naaiverjaardag" laat voorbijgaan.
Wat zeg je daar Silke? Aan je laten voorbijgaan??? Toch niet zomaar??
Nee nee, integendeel, we zullen flink mee doen met die tournéé Stik Belgique.
Allen Belgisch naaien in de maand oktober, wat een prachtidee!
Want geef toe, de "lokale" zelfstandigen steunen, dat mag soms toch meer hé.
Niet alleen qua naaien, maar ook winkelen doe ik deze maand bewust lokaal, 
zowel mijn stoffen en fournituren, maar ook gelijk welke aankoop, koop ik deze maand bewust lokaal.


 We beginnen deze Stik Belgique maand alvast met een matching outfit, 
mama en dochter in eenzelfde stofje, maar elk iets totaal anders.
Voor Emma ging ik voor de Feliz, het laatste patroontje van StraightGrain #check1
Toen het patroontje gelanceerd werd, was ik direcht onder de indruk van de versie met de plooitjesrok en de driekwartmouwtjes. Enkel daarvoor alleen al wou ik per sé dit patroontje aankopen.


Voor mezelf maakte ik last minute een herfstversie van één van die 200 rokken en broeken van Evelien Cabie. Een geweldige Belgische patroondesignster voor dames #check2. Ik kreeg de eer om deel uit te maken van de testdag voor haar nieuwste boek, waar ik een zomerse versie van de tulpenrok maakte. 
Die testversie zit zo zalig dat ik besloot om hetzelfde nog es te maken. 


Vandaag was het zalig weer en dus trokken we naar buiten voor wat foto's in het bos.
De eerste van een hele reeks die deze week nog zullen volgen, 
uiteraard met andere creaties in het Stik Belgique thema :)

Ons model was wat moe en had niet zo veel zin in foto's, 
we zullen het dus moeten doen met deze...







You May Also Like

15 reacties

  1. Wat een zalig mooie Feliz. Jullie zien er echt allebei prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele mooie twinning! Ik weet nu dus zeker dat je niet bij mij in de buurt woont want bij ons regende het 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond het jurkje op zich al ongelooflijk mooi, maar het is zo mogelijk nog mooier op model! Knap ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. alleen nog een beetje te lang vind ik, maar daar zal ze wel in groeien :)

      Verwijderen
    2. Dat vind ik ook, maar hé... dat kan makkelijk opgelost worden als het kind niet binnenkort een groeischeut krijgt ;)

      Verwijderen
  4. Mooi! En het was ideaal weer om foto's te nemen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, ik kwam zelfs nog een andere blogster tegen die hetzelfde van plan was als ik :) en dan heb ik het niet over jou ;)

      Verwijderen
  5. Wauw Silke, super leuke outfits! En wat een dotje, jouw Emma! Leuke foto's! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superknappe creaties en leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die versie van Feliz was ook meteen mijn favoriet! Hartjes voor jouw stofkeuze :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Sebiet es neuzen of jij al eentje gemaakt hebt :)

      Verwijderen

Ik lees graag wat je vindt van mijn creaties. Laat je iets na?