stik belgique #4

by - 06:00


Na 2 jurkjes en 2 sweaters deed ik nog es aan "selfish sewing",
oktobermaand is dan ook een beetje mijn "naaiverjaarmaand"
dus een feestkleedje voor mezelf was het plan.

De stof zag ik op de facebookpagina van het stoffenhuis blinken
en van zodra op de webshop klikte ik het in mijn mandje.
Maar de klik met het ideale patroontje bleef uit...
Allerlei patroontjes gingen door mijn hoofd,
maar de Madeline van La Maison Victor bleef door mijn hoofd spoken.


Het voldeed aan de criteria voor deze Let's stick together blogtour
in het teken van Stik Belgique. Ik naaide immers nog geen Madeline voorheen
en bovendien kwam de stof uit een Belgische shop. 

Mijn timing zat niet goed door al dat getwijfel rond het patroon,
die Madeline is eigenlijk een tricot kleedje zonder rits,
maar afgelopen weekend MOEST ik er wel aan starten, wou ik mijn blogpost vandaag publiceren!
Nog wat verder twijfelen over welke maat ik zou maken, daar mijn onderlijf toch wel een of twee maten groter vraagt dan mijn bovenlijf, maar gezien de wijdlopende rok riskeerde ik om toch volop voor die 36 te gaan. Zaterdag werd er vooral geknipt, zondag genaaid met af en toe
een pasbeurtje en ik zag dat het volledig goed zat. Nog nooit trouwens een kleedje gehad,
dat in 1 maat volledig mooi aansluit op mijn holle rug zonder verdere aanpassingen,
dus ik ben hier zeer blij mee!

Deed ik ineens mee aan de naais-to-meet-you, maar dan helemaal in mijn eentje, 
want vandaag organiseerde Evelien Cabie een grootse naaidate.
Het doet me tevens nog herinneren aan de virtuele koffieklets van de dame achter de blog Larth,
die me uitnodigt om iets meer te vertellen over een aantal van mijn naaistukken. 
Dat heb je zeker van mij nog te goed!

Hoe kan het nog Belgischer dan met het weer gisteren trouwens!
De zon scheen, jeeeujjj dacht ik, ideaal om nog buitenfoto's te nemen.
Eenmaal bijna klaar, keek ik naar buiten en zag ik een nat terras. 
Neen, dat mocht mijn "mood" niet verpesten.





Met de retrojaren in mijn gedachten, want daarop is de Madeline geïnspireerd,
nam ik een paraplu mee naar buiten voor een "singing in the rain"
en het afdakje van het gerestaureerde tuinhuisje deed ook goed zijn dienst.
Jaja, je ziet het goed, ons tuinhuisje is eigenlijk een speelhuisje voor de jongens geworden.
Zij zot content dat ze hun eigen huisje hebben en spelen nu nog steeds veel buiten, 
wij ook zot content dat al dat speelgoed nu eindelijk uit de garage is. 
Eindelijk wat plaats in de garage dachten we, mispoes, 
die staat ondertussen alweer helemaal vol...




Oh ja, mag ik zeker niet vergeten:
- neem zeker een kijkje bij Flaflinko die deze Stik Belgique organiseert want zij deelt nog steeds uit! 
- neem ook een kijkje bij al deze bloggers die deelnemen aan deze grootse blogtour



You May Also Like

23 reacties

  1. Mooi, en met een truitje erop heerlijk herfstproof!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja zeker! Ik droeg het gisteren al met een truitje voor de rest van de dag :)

      Verwijderen
  2. oooh echt een topstuk! als je deze ooit beu bent, ik heb ook een 36 in LMV ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super leuk kleedje! echt top!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jawadde. Dit zit idd als gegoten. Prachtige retrokleed

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja idd!! k Denk dat dit mijn nieuw favoriete patroontje gaat worden. Een tricot versie zal zeker nog volgen :)

      Verwijderen
  5. Prachtig!
    Dat jurkje zit je echt als gegoten.
    Belgischer dan paraplufoto's kan echt niet: geweldige vondst :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wow, het plaatje klopt!! Dit stofje is prachtig bij jou en ik vind dat je een heel goeie keuze hebt gemaakt met het patroontje. Helemaal geslaagd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een zeer geslaagde combinatie tussen patroon en stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super zeg, je straalt in je mooie kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt heel leuk! Stofje past goed bij het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi zeg! Dat stofje zou ook wel iets voor mij kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Op en top Belgischer kan het niet he, onder een paraplu je nieuwe jurkje showen. Het staat je trouwens super.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, Madeline ging ook lopen met mijn aandacht maar er kwam telkens iets tussen. Toch maar weer eens wat hoger op de goestinglijst zetten, als ik dit prachtexemplaar hier zo zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig jurkje met een heerlijk retro gevoel dat je super staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, een hele leuke jurk, die ziet er echt lekker comfortabel uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw wat een mooi jurkje, staat je echt prachtig!
    Die Madeline komt ook zeker op mijn lijst om te naaien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag wat je vindt van mijn creaties. Laat je iets na?