Santé

by - 13:50


Nu #stikbelgique achter de rug is,
-hoezo? we doen daar toch gewoon mee door!-
is het tijd om die andere hobby nog es boven te halen.

Ik kreeg van Feeerieke zelfklevende kurkvellen om mee aan de slag te gaan.
Wat ik er mee zou maken was snel beslist.
Onderzetters! Op het werk maken wij via Atelier Jacques trouwens
ook heel artisanale onderzetters, Skoll, afgewerkt met een kurken onderlaag, 
een vollederen bovenlaag en goudfoliedruk erbovenop. Dit alles onder de noemer van 
hoogwaardig materiaal en duurzaamheid, waarbij resten leder en papier van onze "drukkerij" verwerkt worden. Een heel mooi initiatief, dat me aanzette om zelf ook creatief aan de slag te gaan met een onderzetter.

de Skoll van Atelier Jacques

Mijn cameo sneed mooi de rondjes uit, maar met woorden had hij toch wat moeite.
Bij de zelfklevende laag zie je dat daar allemaal "draadjes" zijn ter versterking van het kurkvel.
Het zijn deze draadjes die het snijden bemoeilijkten want hier en daar moest ik met mijn schaartje
nog wat bijknippen. Ik vermoed dat een rechttoe rechtaan lettertype wel beter zou gaan. 


Het gesneden kurkvel plakte ik op vilt en sneed daarna de vilt mooi uit met de schaar langs de kurken rand, wat perfect ging. De flashy kleuren van de vilt komen mooi uit ten opzichte van de kurk, zowel vanboven via de uitgesneden Santé, maar ook langs de zijkant zie je de vilten rand.
Omdat ik merkte dat kurk veel beter blijft "vast"liggen op tafel dan vilt, sneed ik nog een vierkantje kurk uit dat op de onderkant kwam, op die manier benutte ik de grootte van de kurkvellen volledig.

Santé! 


You May Also Like

6 reacties

  1. oooh wat een leuk idee, lijkt me ook een ideaal pakje voor onder de kerstboom binnenkort

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeer mooie maakseltjes! Ik moet echt dringend eens de cameo en al zijn mogelijkheden beginnen verkennen. Dat ding wordt hier echt enkel gebruikt voor af en toe een flockske :p

    BeantwoordenVerwijderen
  3. superleuk gedaan, echt een leuk klein cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag wat je vindt van mijn creaties. Laat je iets na?