Een jurk voor een buikje

by - 23:46

 Ons Emma heeft een buikje.
Heel normaal toch voor een kleuter van 5 jaar!
Maar laat ons stellen dat haar buikje nog nét dat tikkeltje
boller is dan die gemiddelde kleuter van 5 jaar.
Gevolg: spannende jurkjes en daar wou ik wat op vinden...

De Tinny van Straightgrain is hier ongetwijfeld het meest genaaid patroontje.
De eerdere Tinny die ik deze zomer naaide, maar hier ook nog de blog niet haalde,
kwam in een 7 jaar, met lengte 5 jaar, maar dat bleek toch ook geen zo'n goed idee.
Dus wou ik een kleedje met verschillende stroken, zoals het nu ook helemaal in is. 

Dus paste ik de Tinny als volgt aan:
- bovenstukje werd met 6 cm ingekort
- het rokdeel splitste ik in 2 delen
- het onderste rokdeel kreeg werd verlengd met 6 cm
- we namen de volledige breedte van de stof voor de rokdelen




You May Also Like

1 reacties

Ik lees graag wat je vindt van mijn creaties. Laat je iets na?