Silhouette Blogtour: Paint it gold

by - 06:00

Vandaag neem ik deel aan twee verschillende blogtours
en dat zorgde voor leuke creatieve uurtjes de voorbije dagen.
Het creatieve kroop vooral in deze, mijn bijdrage aan de silhouette bloggers blogtour.
De andere bevat ook gouden glitters, neem maar hier een kijkje

Zag je de voorbije leuke kerstcreaties van de Silhouette blogtour al?
- leuke labels voor pakjes bij Bellevi 
- kerstkaartjes op een orginele manier bij la vie de Sofie 
- muurdecoratie met glitter bij Studie Biezonder 
- eenvoudig je lightbox pimpen bij Feeërieke
- tafeldecoratie bij yjonis

En vandaag mag ik deze leuke kerstblogtour afsluiten. 
Vorig jaar in december kocht ik bij Feeërieke reeds deze stencil vinyl en silhouette fabric ink
en ze staken al enige tijd mijn ogen uit. Hoog tijd om daar eens mee aan de slag te gaan!

Ik kon echter niet goed beslissen welk figuur ik zou gaan verven.
Kerst kan namelijk snel cliché worden, zeker op kledij
en ik wou vooral dat het truitje nog lang zou gedragen kunnen worden.
Met een "echte" kerstslogan" zou dat niet het geval zijn.

Mijn oog viel tijdens het zoeken naar het perfecte plaatje op geometrische kersthangers.
Ik dacht instant aan het eigen kerstkaartje dat onze lieve postbode vandaag normaal zou moeten in de bus smijten, dat kaartje heeft toevallig ook zo'n hangers. P-E-R-F-E-C-T!


Ik bekeek een filmpje online hoe dat in zijn werk ging en ging zelf aan de slag.
Op vrijdagavond geverfd, zaterdag de stencil verwijderd *spannend* en het truitje genaaid, zondag foto's genomen en direct een ganse dag aangehouden. Zo gaat dat hier :) 

Voor het truitje nam ik nog es mijn eigen Mare patroontje bij de hand, het grootste maatje is perfect voor mijn meid nu en het smaakt naar meer ;)
Sweaterstof en boordstof met gouden glitter vond ik hier lokaal bij Stael. 



Ook Emma merkte de gouden glittertjes op in de boordstof :) 






You May Also Like

6 reacties

  1. Dat is zo mooi en wat knap gedaan. Chapeau!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Silke die is kei leuk!!!! Mag ik je ideetje stelen :o :)
    Happy holidays!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar waagde ik me nog nooit aan. Misschien dringend tijd om daar verandering in te brengen.
    Mooi gedaan trouwens 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  4. beste spoetnikje

    alvast bedankt voor alle tips en patronen maar ik probeer voor de eerste maal (k ben een beginner) de Mare sweater te maken en begrijp de uitleg met de flapjes voor de drukknopjes niet helemaal.
    is het mogelijk dit nog extra te verduidelijken?

    Hoe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anoniem ;)
      Mail je me anders even via mamarvro@gmail.com? Dat zal gemakkelijker werken.

      Verwijderen

Ik lees graag wat je vindt van mijn creaties. Laat je iets na?