All about lego

by - 21:53



Afgelopen weken zat ik in een naaidipje.

Ik kan verschillende verklaringen vinden hiervoor:
- nieuwe maatjes en/of patroontjes uittekenen vergt van mij precies altijd veel energie. Het is ook het minst leuke onderdeel dat bij naaien komt kijken vind ik.
- er waren enkele ruimtes in mijn huis die precies eerst onder handen genomen moesten worden. Geen ruimtes zoals de living of de keuken ofzo. Maar andere, zoals bijvoorbeeld het "chauffagekot" zoals wij dat noemen, de kleine kamer waar de verwarmingsketel in staat en tevens een kleine bergruimte is. Dat moest dringend weer eens gesorteerd worden. Ook de kleerkasten van de kinders moesten eens van naderbij bekeken worden, de te kleine kleertjes er uit halen enzo. Geen werkjes die ik graag doe ;)
- seizoenswissel van zomer naar herfst. Dat brengt me elk jaar in een energiedipje. In deze periode heb ik elk jaar ook wat last van zeer hoofd en geraak ik sneller moe. Geen late bezigheden in deze periode dus. 


Het sorteren/opruimen van de lego behoorde ook tot het tweede puntje. Alles in 1 grote bak werkt hier echt niet. Het beperkte de kindjes in het bouwen van nieuwigheden. Ik zocht op pinterest naar hoe anderen lego sorteerden en kwam uit bij deze schuifladen van Ikea. In elke schuiflade kwam 1 "hoofdkleur" terecht. Bijvoorbeeld groen en dan alle kleurschakeringen van groen in die lade.
Op de buitenkant maakte ik het nog extra duidelijk door een sticker te maken van enkele legoblokken in een kleur van de blokjes in die lade. De onderdelen van mannetjes en vrouwtjes en andere kleinigheden zoals tasjes, bloempjes, hamers enzovoort komen in de lade waar de kopjes op staan.
Dit werkt echt goed hier! Ze vinden het weer zalig om een nieuwe constructie te maken en het gaat op deze manier ook echt snel vooruit. Ook de tafel werd aangepakt met wat washitape om zo grote vlakken te creëren waar er per thema in kan gespeeld worden. 


Afgelopen zomer kocht ik ook twee leuke "legostofjes".
De warme herfsttemperaturen zorgden voor een extra leuke t-shirt voor tijdens het bouwen.
Hiervoor nam ik de vertrouwde Billie van Zonen09, in een nieuw maatje ;)
De jongens zijn alvast heel blij met deze "nieuwigheden".





You May Also Like

3 reacties

  1. Zo leuk om je weer te zien naaien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk! Lego is hier bij mijn wederhelft ook een hit, hij kreeg deze zomer een polo in het stofje met het gele accentje in, misschien moet ik eens op zoek naar het andere stofje ook

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag wat je vindt van mijn creaties. Laat je iets na?