I love sweaters

by - 22:02


  


Hoe zalig is het als je een lap stof tegenkomt 
in de winkel en dat er in je hoofd al direct een plan 
ontstaat en je weet wat je wilt maken.
Zeker als die zelfkant ook zo'n leuke details bevat!


Mijn jongens waren al langer vragende partij
voor een sweater mét zakken. 
Dus ik had het perfecte patroon hiervoor gevonden, 
de jesi sweater uit het boek "I love sweaters".


Want mijn jongens wilden misschien die zakken,
ik wou een sweater maken met een leuke kraag. 
#beidenonsgoesting 


Het leuke aan de Jesi zijn de paspelzakken.
Daar kwamen die details "see you soon" uit 
de zelfkant goed voor van pas. 
De boorden maakte ik met de verkeerde kant van de stof.
Zalig toch, als alles zo goed past. 


Er bleef nog een strook stof over. 
Ideaal voor een plooirokje.
Ik berekende zelf de plooien uit. 
Meer moet het soms niet zijn. 


Ware het niet dat het dus niet zo'n zakken waren 
dat de jongens wouden, néén mama, 
eentje waarbij je je handen kan vastnemen in de zakken. 
We weten weer wat gedaan ;) 



Patroon: Jesi Sweater uit I love Sweater #jesisweater #ilovesweaters
Stof: Naaimachines Stael 

You May Also Like

3 reacties

  1. echt een heel mooi stofje hiervoor! en mooi afgewerkt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooi trio!! Zo herkenbaar, die kangoeroe-zak (zoals mijn kids dat noemen) die de jongens willen ;-). Ook een heel mooi plooirokje heb je gemaakt. En idd de binnenkant gebruiken als boordstof, da's zo tof aan die jacquard stoffen he!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag wat je vindt van mijn creaties. Laat je iets na?