Emma geeft weg, of is het LMV?

by - 22:43



Ik kan niet blijven 
voor Emma naaien deze maand
dus deed ik aan wat
selfish sewing
en toch moest Emma 
zich daar mee gaan moeien.

Althans de naam Emma,
voor de rest heeft mijn 
kleine dame daar niets mee te maken ;)

Ik kreeg namelijk de vraag
-net zoals heel wat andere bloggers,
dat zal je ongetwijfeld al gemerkt hebben-
of ik een bestaand patroontje
wou testen, bloggen en weggeven.
Ja, supergraag zelfs en
niet veel later zat het patroontje
voor de jurk Emma
in mijn brievenbus, twee maal.

Zoals bij elk bestaand patroontje
zoek ik eerst wat raad bij mister Hoegel.
(google dus ;) )
Het valt groot uit, nogal kort en nogal diep.
OK, ik wist waar rekening mee te houden.

Ik nam mijn eigen maten nog es op
(de voorbije zwangerschap heeft nog steeds 
een aantal sporten nagelaten helaas)
en vergeleek met de tabel.
Hmm, dat ging nogal een rare 
combinate opleveren.
Ik besloot om volop voor een 36 te gaan,
dit zonder rits daar ik ook las op Hoegel 
dat dit ook wel degelijk lukt 
en omdat ik een rekbare jacquard
wou gebruiken uit mijn voorraad
(woehoe voor de stashbusting!).

Bij de plaatselijke stoffenwinkel
vond ik een paillettenlint die 
mijn kleedje de nodige extra touch moest geven.

De decolleté van het voorpand
werd minder diep gemaakt
(het laagste puntje kwam 2cm hoger)
en dat is net de perfecte hoogte
voor mijn 1 meter 65.

Het rokgedeelte had ik niet verlengd
maar ik zoomde ook niet om. 
Het is een stofje dat niet uitrafelt
en zo voor mij de ideale lengte.
Mocht ik dus wel omgezoomd hebben,
dan zou ik ze wat aan de korte kant 
gevonden hebben.
Maar al bij al, toch wel 
zeer tevreden over deze versie.

Santé!












(de foto's werden getrokken door mijn 5 jarig zoontje)

En dan komt nu het leukste deel voor jullie :)
Ik mag van LMV een patroontje weggeven.

Via Rafflecopter heb je 5 kansen om deel te nemen,
dit kan tot en met zondag 5 september om 12u.

You May Also Like

14 reacties

  1. Supermooi kleedje! Ik popel al om er zelf aan te beginnen... hopelijk vind ik binnenkort het patroontje in mijn bus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het kleedje al vaak zien verschijnen op blogs maar heb de Lmv niet waarin het staat. Misschien is dit mijn kans om het kleedje toch eens te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe mooi! Dit kleedje wil ik ook wel eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit ga ik proberen , super mooi !
    Allé allé geluk dat ik 2 dochters heb die dit ook prachtig vinden 😉😉😉👍

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi gedaan! Die pailletten maken het af he :) staat je prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De kleur staat je prachtig! Denk je dat dit ook met tricot gaat of toch een stijvere stof nodig?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon raadt een zwaardere stof aan. Lichte tricot zou ik niet aanraden, mijn stof was ook niet stijf, maar wel zwaarder/dikker.

      Verwijderen
  7. Waw, wat is jouw kleedje mooi geworden. Dit zou ik ook wel eens willen proberen, want is wel een serieuze kanshebber voor het kleedje dat ik voor mezelf wil maken voor onze zoon zijn communie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik maakte net ook een Emma, maar moet nog een paar details aanpassen. Mij kan je dus geen plezier doen met het patroon. Ik geef deze week ook twee patroontjes weg. Kom gerust kijken en meedoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een ideaal patroontje voor mijn dochter.
    Ze heeft er het juiste figuur voor. (ik iets minder)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk, staat je erg goed! Ik doe graag mee om een vriendin hier blij mee te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo, ik zie dat er iets mis.is gelopen. Bij het plaatsen van mijn reactie ��. Ik had getypt een maand geleden: dat ik het een heel mooi patroon vond en dat het goed van pas zou kunnen komen omdat ik bijna naar een trouw moest en dat het kleedje wel van pas zou kunnen komen. �� Groetjes an segers

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag wat je vindt van mijn creaties. Laat je iets na?