Gedoopt!

by - 14:39


Meet the family :)

Zondag werd Emma gedoopt,
tijd om een nieuwe gezinsfoto te maken.
We hebben al aardig wat foto's nodig
om er een "deftigen" tussen te vinden ;)

Ik paste twee weekjes terug Emma's
geboortekleedje dat je eerder al zag.
Helaas kwam dat kleedje amper
nog tot aan haar poepje. 
Wat wil je, ons dametje groeide
in haar 12 weekjes al meer dan 12cm!
Gelukkig pasten de Theo-hemdjes 
wel nog goed bij de zoontjes.

In allerijl zocht ik naar een online winkeltje
waar ze nog van die mooie "Flight in mint"
stof liggen hadden en gelukkig vond ik
er nog bij Muikemies
Het was de eerste keer dat ik daar bestelde
en er kwam telkens heel snel reactie, 
alsook een snelle verzending waarvoor dank. 
Ik zat tenslotte met een deadline ;)

Ik hou van frullekes en voor Emma's
doopkleedje wou ik wel iets "speciaals",
maar vooral feestelijks maken.

Deze zomer kocht ik een kleedje van Petit Filou
met frullekes die ik oh zo graag zie.

Dat zou ik namaken, bedacht ik me, 
toen het vogeltjesstofje in de bus zat.

Ik nam het patroontje van Emma en Mona
van de Grace jurk bij de hand en herwerkte
maatje 68 tot ik zo'n bovenstukje kon maken,
waarbij de frullekes mooi doorlopen 
van voorpand tot achterpand.
Om het nog iets feestelijker te maken,
voegde ik nog een extra gouden paspeltje 
toe bij de frullekes.



Toen ik de laatste hand legde aan het kleedje
was er hier een vriendin aanwezig
om me te helpen met nog wat extra doopsuikertjes
te maken (die waterfluitjes voor de kindjes).

Emma mocht het kleedje al es passen.
En actief zoals ons dametje is, 
vlogen haar beentjes terug de lucht in.
Lap, daar kwam haar body en pampertje
tevoorschoon als het kleedje telkens 
wat meer omhoog schoof door haar
niet-stil-te-houden-beentjes.

"Ge moet daar zo'n pamperbroekje 
nog bij maken" zei mijn vriendin snel.
En ze had gelijk!

Het patroontje van de omkeerbare
bloomer  werd snel afgeprint
en we konden weer aan de slag.



Ik werd alvast instant verliefd, 
niet alleen op ons kleine dametje,
maar ook op haar feestoutfit.
  

Ook de doopkaars kreeg de nodige vogeltjes :)
Deze werd gemaakt bij de kaarsengieterij.


Bij een doopsel worden ook
de meter en de peter in de "koffertjes" gezet.
Ik maakte voor hen een 
herdenkingskoffertje aan deze mooie
"vogeltjesdag", waar ze al hun mooie
herinneringen in kunnen bewaren.
Zowel koffertje als mintkleurige vinyl
zijn te vinden bij Feeërieke.


Na de vermoeiende dag,
werd het tijd om een dutje te doen.
Slaapwel!





You May Also Like

13 reacties

  1. Hoe leuk is dat?! Zo schoon, happy family!
    Proficiat met de doop!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi! En goed gezien, dat pamperbroekje, dat maakt het echt af!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik geef het door aan mijn vriendin die met de tip af kwam :)

      Verwijderen
  3. Zo mooi due frullekes! Gefeliciteerd met de doop.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat een zalig boeleke (en dito kleedje).
    Mooie familie-foto (y)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh man, die is om op te vreten in haar jurkje met bloomer... wat schoon!
    Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatje toch, ze staat prachtig met haar doopjurkje

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag wat je vindt van mijn creaties. Laat je iets na?