Patroon getest

by - 22:07

Voor Threads by Caroline mocht ik nog eens een patroontje testen.
Deze keer bracht de Zweedse patroonontwerpster een kokerrok op de markt: de Sofia skirt.
Op zich ben ik niet echt een "kokerrok" fan,
maar er zat toch een versie bij waar mijn hartje een sprongetje voor liet overslaan.
Wie me beter kent, of me al langer volgt, weet dat ik een ruffle fan ben.
En jawel, het patroon is voorzien van een ruffle optie bij de korte versie van de kokerrok. 



Gewoon jezelf goed opmeten en de maattabel volgen
en je komt uit bij de maat die het beste bij je past.
In mijn geval is mijn taillemaat smaller dan mijn heupen.
Er werden dus 2 maten gecombineerd. Perfect.

Om het nog wat leuker te maken, speelde ik met de print van de stof.
Voor de ruffle maakt het niet echt uit hoe de stretchrichting loopt,
dus knipte ik deze haaks uit, zodat de vierkantjes anders lopen.
In de zijnaden zorgde ik er wel voor dat de lijnen mooi doorlopen van de print. 


You May Also Like

0 reacties

Ik lees graag wat je vindt van mijn creaties. Laat je iets na?